WALKER band


Walker is new comer band and one of them is my friend. So, this is something about them ;
"Group yang berdiri pada 15 oktober 2010 ini pada awalnya adalah sekumpulan pelajar dari Fakulti Muzik Universiti Teknnologi Mara, Shah Alam. Di awal berdirinya lima anak muda, Habib (Vox/Gitar) dari Banting, Hafizi (Drum) dari Melaka, Olay (Lead Guitar) dari sabah,Toyol (Bassis) dari Rawang dan juga Aimi (keyboardist) dari terengaanu. Mereka sepakat untuk membentuk sebuah band dan membawakan lagu-lagu ciptaan sendiri gabungan dari pengaruh muzik masing-masing. Telah memiliki beberapa lagu-lagu original hasil karya mereka sendiri dan mereka mencuba untuk memperkenalkan dan membawakan lagu-lagu tersebut dengan penuh rasa percaya diri di berbagai pentas.
Sampai saat ini juga, mereka masih sulit untuk menyebut warna musik apa yang sebenarnya dimainkan. Tetapi satu hal yang jelas adalah bahwa mereka berkeyakinan untuk memainkan Muzik mereka sendiri, dimana idea-idea atau compose dalam bermusik dimunculkan secara spontan serta turut cuba menampilkan lirik-lirik yang mendalam serta konsep musik yang alternatif.
Sejak awal lagi band ini mencuba untuk tampil secara profesional. Dimulai dengan keterlibatan mereka dalam beberapa pentas musik, Festival, baik di kampus atau basking juga. Satu hal yang cukup meyakinkan dan membanggakan adalah keikutsertaan mereka dalam program suria fm showdown band campus 2011 di kajang. Menjadi sepuluh band terbaik dalam 44 band yang turut serta dalam first debut mereka. Dimana program ini adalah program dari radio tempatan yang disiarkan di tanah air. Suria.fm adalah program radio yang menyiarkan lagu-lagu karya sendiri dari band-band lokal yang belum pernah rakaman arus perdana.
Dan kini mereka masih lagi terus berjuang untuk membawa musik mereka,Doa-doa kan juga untuk band berjaya."



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment